h.ear™

Kuuntelun uudet klassikot
ja käyttäjien oma tyyli

Millaiset kuulokkeet sopivat yksilöllisille käyttäjille, joiden tyylitaju on tinkimätön? Vastasimme tähän kysymykseen äänenlaatuun keskittyen, ja tuloksena syntyivät mutkattoman tyylikkäät korkean resoluution kuulokkeet.

Oman tyylisi mukaiseen kuunteluun

Tyylikkäiden kuulokkeiden löytämisen pitäisi olla helppoa sellaisille ihmisille, joilla on selkeä käsitys tyylistään ja toiveistaan. Koska näin ei aiemmin ollut, päätimme hyödyntää äänentoiston asiantuntemustamme ja suunnitella tämän sarjan.

Inspiraation lähteenä puhdas yksinkertaisuus

Visiomme mukaiset kuulokkeet sulautuvat helposti osaksi erilaisia elämäntyylejä. Aluksi pudotimme pois ylimääräiset ominaisuudet, joiden ulkonäöstä jotkut pitävät ja jotkut taas eivät. Tällöin jäljelle jäivät vain kuuntelukokemuksen kannalta olennaiset osat, mikä johti ajatukseen yhdestä muodosta ja yhdestä väristä. Elementtien määrä on pidetty mahdollisimman pienenä, ja ne yhdistyvät yhdeksi samanväriseksi kokonaisuudeksi ja sointuvat näin helposti yhteen yksilöllisten tyylien kanssa.

Makusi mukainen
tyyli ja ääni

Takuma, johtava graafinen suunnittelija

Tyylitietoisten käyttäjien on helpompi löytää itselleen sopivia äänentoistolaitteita, kun osat eivät erotu toisistaan vaan yhdistyvät harmoniseksi kokonaisuudeksi. Halusimme tarjota ensiluokkaista ääntä ja tyyliä laajemmalle yleisölle, joten tiivistimme olennaisimmat osat minimaalisen vaikuttavaan malliin, jossa keskeiset yksityiskohdat on hiottu huippuunsa. Lopputuloksena syntyi ainutlaatuisen yksinkertainen kuulokemalli, joka sopii täydellisesti kenen tahansa elämäntyyliin.

h.ear on

Luonnollinen tapa parantaa äänenlaatua ja mukavuutta

Ääni ja käyttömukavuus ovat ratkaisevan tärkeitä ominaisuuksia kuulokkeissa. Tämän vuoksi halusimme tehostaa juuri näitä tekijöitä ja valitsimme työhön minimalistisen lähestymistavan. Korvan peittävissä kuulokkeissa kotelon muotoilu vaikuttaa äänenlaatuun, ja korvatyynyn muoto parantaa mukavuutta. Suorituskyvystä tinkimättä tiivistimme kotelon kehää ja korvatyynyn ovaalimuotoa niin, että nämä osat muodostavat yhtenäisen linjan. Useimmista kuulokkeista poiketen sangan etäisyys koteloon ja korvatyynyihin on pieni, ja kuulokkeet ovat yksi yhtenäinen kappale. Sanka asettuu mahdollisimman lähelle ohimoita, mikä parantaa istuvuutta ja saa aikaan kompaktin ulkonäön. Kuulokkeiden tyyli sopii osaksi monenlaisia kokonaisuuksia.

Kotelo on muotoiltu mahdollisimman yksinkertaisesti, eikä siinä ole Sony-logoa tai yhtään näkyvillä olevaa ruuvia. Kuulokkeet voi helposti taittaa kokoon ja sujauttaa laukkuun. Kestävä sarana on valmistettu metallista. Näihin kuulokkeisiin voit luottaa – viimeistä yksityiskohtaa myöten.

h.ear in

Olennainen esiin minimaalisin linjoin

Nappikuulokkeissa tavoittelimme ensiluokkaista äänenlaatua koossa ja muodossa, joka on lähes huomaamaton korvan sisällä. Pieni 9 millimetrin elementti pystyy korkean resoluution äänentoistoon, koska sen etäisyys äänipiiriin on mahdollisimman suuri ja muotoilu virtaviivainen: yksinkertainen malli takaa hyvän äänenlaadun. Kuulokkeet näyttävät yhtä linjakkailta myös ulkopuolelta katsottuna – päätyosa on selkeän siisti ja koristelematon.

Uudet klassikot –
muotoilun ja tekniikan
sinfonia

Yashiro, AD

Kuulokkeiden sanka pysyy lähestulkoon kiinni kotelossa, ennen kuin se kaartuu lähelle käyttäjän ohimoita. Tämä oli melko radikaali ratkaisu, jonka taustalla oli yhtä muotoa tavoitteleva visiomme. Hyvä istuvuus saavutettiin kuitenkin vain yrityksen ja erehdyksen ja insinöörien kanssa käytyjen useiden keskustelujen kautta. Yhteistyössä suunnitellut kuulokkeet ovat sekä tyylikkäät että toimivat – voisi sanoa, että kyseessä on uusi klassikko.

Monta osaa, yksi väri

Upea muotoilu yltää myös väreihin. Tasaisen yksivärisistä vaihtoehdoista löydät helposti tyyliisi sopivan. Kuulokkeiden kaikki osat rungosta johtoon yhdistävät valtavan määrän materiaaleja ja pinnoitteita – ja kaikki ovat keskenään saman värisiä. Kotelo on valmistettu alumiinista, joka takaa hyvän äänenlaadun. Tarkka sävy ja kiilto luodaan anodisoimalla, minkä jälkeen kotelo värjätään ja hiotaan kemiallisesti.
Sanka valmistetaan muovista, jotta kuulokkeet pysyvät keveinä, mutta oikean värin ja pinnanlaadun aikaansaamiseen tarvitaan kolme kerrosta – metallinhohtoinen hopeaväri, pohjaväri ja lopuksi mattapinnoite. Vaikka osien valmistuksessa on huomattavia eroja, sävy ja kiilto hiotaan kaikissa täysin samanlaisiksi. Jopa Sony-logo on samanvärinen, mikä pitää tyylin mutkattomana.

Värejä koko tyylispektrin laajuudelta

Muodikkaista väreistä löydät varmasti omaan tyyliisi sopivan vaihtoehdon. Saatavilla olevat värit ovat välivärejä niin kylläisyyden kuin sävynkin puolesta: jonkun mielestä yksi väreistä voi näyttää siniseltä, kun toinen näkee sen vihreänä. Tällaiset murretut sävyt ovat trendikkäitä, mutta niitä ei käytetä kuulokkeissa kovin yleisesti. Näiden vivahteiden pohjalta kehitimme viisi raikasta värivaihtoehtoa, jotka herättävät tunteita.
Jokainen väri valittiin huolellisesti erilaisia yksilöllisiä tyylejä varten. Sinooperinpunainen ja limenkeltainen ovat erottuvia korostusvärejä, viridiininsininen ja Bordeaux’n vaaleanpunainen huokuvat huoletonta eleganssia ja klassinen hiilenmusta sopii lähes mihin tahansa. Pohdimme, missä tarkoituksessa kutakin väriä käytetään ja millaisen kokonaisuuden ne muodostavat. Walkman®-soittimet ovat nyt saatavilla samoissa väreissä, joten kuuntelukokemus on myös visuaalisesti harmoninen.

Tavoitteena
vangitsevat värit
kaikissa tuotteissa

Aoyagi, suunnittelija

Jotta voimme tarjota neljää eri kuulokemallia ja Walkman®-soittimia samoissa väreissä, meidän on sovitettava yhteen noin 30 osan ja materiaalin pinnoitus. Kun tämä kerrotaan viidellä värivaihtoehdolla, lopullinen määrä on lähes 150. Oikeiden sävyjen löytäminen oli haastavaa, erityisesti koska osia valmistetaan eri tehtaissa. Tinkimättömän asenteemme ansiosta näiden tuotteiden tyyli ja vaikuttavat värit puhuvat puolestaan. Tekniset ominaisuudet ovat tietysti tärkeitä, mutta äänentoistolaitteen voi – vaatteiden tapaan – valita myös sillä perusteella, että väri miellyttää silmää.

Suunnitteluvaiheen visioita
vastaava lopputulos

Sonyn sisäisiin esitteisiin on koottu tärkeimmät visuaaliset tekijät eloisien piirrosten ja valokuvien muodossa. Esitteiden avulla voimme varmistaa, että suunnittelijoidemme visiot välittyvät oikein kaikessa tuoteviestinnässä ja että markkinoinnin yhtenäisyys säilyy. Ne toimivat tunteita herättävien seikkojen tärkeinä tallennusvälineinä.

Värit tekevät vaikutuksen heti, kun avaat laatikon. Pakkaus on osa tuotekokemusta, minkä vuoksi sisempi laatikko on samanvärinen kuin kuulokkeet.

Kaikkien mallien ulkonäkö ja tuntuma muodostavat yhtenäisen kokemuksen – suunnittelimme toimivan tuoteryhmän, josta yksikään yksittäinen tuote ei nouse muiden yläpuolelle. Huippuunsa hiottu muotoilu näkyy myös tuotenimessä, kun h.ear korvaa tavanomaiset mallinumerot.

Eloisa tuotekuva
heijastelee
yksilöllisyyttä

Kitahara, AD

H.ear-sarja poikkeaa useimmista muista Sony-kuulokkeista, koska niiden suunnittelussa on äänenlaadun lisäksi panostettu tyyliin, joka on poikkeuksellisen vaikuttava. Muotoilun pääpainopisteitä ovat trendikkyys ja yksilöllisyys tavallisten tuoteominaisuuksien ja tehon sijasta. Kuulokkeiden käyttäjiin on helppo samaistua, koska ne mahdollistavat oman tyylin toteuttamisen.

Ilmaise omaa tyyliäsi korkean resoluution h.ear-kuulokkeilla. Sonyn uusi klassikko tarjoaa tasokkaan kuuntelukokemuksen laajalle käyttäjäkunnalle.