10

4.0 perustuen 10 asiakasarvosteluun

5
2
2
0
1
Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Hyvä

Muotoilu

Hyvä

Helppokäyttöisyys

Hyvä

Hyödyllisin positiivinen arvostelu
0

Toimiva , parantaa katselukokemuksia

UBP-X800 31.12.2017 tekijä Pekos1010

4k toisto laadukasta skaalaa DVD- ja Blueraylevyt uuteen tarkkuuteen käyttöönotto helppoa olen todella tyytyväinen, hintansa arvoinen

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Erinomainen

Muotoilu

Hyvä

Helppokäyttöisyys

Hyvä

1

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
Hyödyllisin kriittinen arvostelu
0

Netflix ei toimi.

UBP-X800 23.03.2019 tekijä Haba7

Ostin soittimen 26.12.2018 ja jo alusta asti soittimen Netflix-sovellus toiminut täysin sattumanvaraisesti. Sovellus aukeaa välittömästi ja näyttää kaiken tarjottavissa olevan sisällön trailereita myöden, mutta jos valitsee jonkin tarjottavissa olevista elokuvista/sarjoista, se saattaa alkaa sekunniksi pariksi, kunnes tulee virheilmoitus ja toisto keskeytyy, tai sitten virheilmoitus tulee välittömästi. Toisaalta taas saattaa olla että valittu elokuva/sarja saattaa alkaa ongelmitta, kuitenkin harvemmin, ehkä noin kerran kymmenestä. Mikä hämmästyttävintä, kaikki muut soittimen tarjoamat toiminnot toimivat moitteetta, Areena ym. Käytössämme oleva Telian laajakaista on nopein Telian tarjoama, joten ongelma ei ole siinä, varsinkin kun olen sen monasti tarkistanut ja esim. omistamani Sony 65" OLED-television sisäänrakennettu Netflix toimii täysin moitteetta, joten ongelma on juurikin tässä soittimessa. Miksi en siis käytä TV:n Netflixiä ? Siksi koska olen kytkenyt järjestelmän niin, että haluan nauttia Netflixiä katsoessani kotiteatterini äänimahdollisuudesta (5.1). Olen myös koettanut kytkeä soittimen ilman kotiteatteria suoraan televisioon, mutta tällä ei ole mitään merkitystä, samat ongelmat edelleen. Olen kokeillut kolmella eri hdmi-kaapelilla, joista laadukkain pitkälti toistasataa euroa maksava high-end valmistajan laatukaapeli, edullisempi Gigantista ostettu 79 euron highspeed-kaapeli ja kolma jokin perus-hdmi ja ei minkäänlaista merkitystä. Samalla olen kokeillut onko merkitystä mitä hdmi-sisään/ulostuloa käyttää, ei vaikutusta. Huomionarvoista on myös se, että kun soittimeen kytkee virrat ja painaa home-näppäintä, niin kuvanruutu pysyy mustana, eli mitään soittimen sisäistä infotekstiä ei tule tv-ruudulle, ainoastaan tv:n infoteksti että kyseinen soitin on kytkettynä televisioon. Home-näppäimen saa toimimaan kun ensin painaa Netflix-näppäintä jolloin Netflix aukeaa ja sen jälkeen Home-näppäintä, jolloin vasta soittimen valikko aukeaa, ei siis muulla tavoin. Olen koettanut monasti irroittaa virtakaapelin, ei vaikutusta. Nyt kun maaliskussa 2019 tuli uusin ohjelmistopäivitys niin kyseinen Netflix lakkasi kokonaan toimimasta siinä suhteessa, että tarjonta kyllä aukeaa ja trailerit toimivat niinkuin kuuluukin, mutta kertaakaan en ole saanut ainuttakaan elokuvaa/sarjaa alkamaan, eli nyt viimeistään soittimen Netflix-sovelluksesta tuli täysin käyttökelvoton. Kävin soittimen kanssa Gigantin huollossa, jossa ongelmakohdat selvitettyäni aivan ensimmäiseksi huomautettiin että minun pitäisi ladata ohjelmistopäivitys tietokoneen kautta muistitikulle ja siirtää se sieltä soittimeen ja päivittää niin, vaikka Sonyn virallisilla sivuilla nimenomaan kehoitetaan ensisijaisesti päivittämään suoraan nettiyhteyttä käyttäen, minkä olenkin tehnyt ja näin tehtäessä soitin ilmoitti ohjelmiston päivityksen onnistuneen. Samalla Gigantin hullossa kehoitettiin laitteen tekemään laitteen ajuripäivitykset, eli ohjelmistopäivityksen lisäksi. Siis what, näistä ei ole minkäänlaista infoa Sonyn virallisilla sivuilla, tällä tavoinko laitteen toimivuus siirretään asiakkaan niskoille ja vielä uhattiin huollossa että jos laitteesta ei löydy minkäänlaista vikaa, joudun minä ostajana maksamaan laitteen huoltokustannukset ??? Mielestäni, niinkuin ylläolevasta tekstistä käy ilmi, olen kuluttajana/ostajana tehnyt kaiken mahdollisen olemassa olevan, mitä vähintäänkin voi vaatia, jotta noinkin yksinkertainen laite kuin bluray-soitin toimisi sille odotetulla tavalla. Herää ajatus että mitähän tekee kuluttaja joka ostaa moisen tuotteen, törmää vastaaviin ongelmiin ja tällä henkilöllä ei ole pienintäkään tietotaitoa tietotekniikasta, ym. vst. Voin vain kuvitella sitä tuskaa kun menee Gigantin asiakaspalveluun/huoltoon ja vastaanotto on itse saamani "palvelun" tasoa.

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Heikko

Muotoilu

Hyvä

Helppokäyttöisyys

Heikko

3

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta

10 asiakasarvostelua

0

Netflix ei toimi.

UBP-X800 23.03.2019 tekijä Haba7

Ostin soittimen 26.12.2018 ja jo alusta asti soittimen Netflix-sovellus toiminut täysin sattumanvaraisesti. Sovellus aukeaa välittömästi ja näyttää kaiken tarjottavissa olevan sisällön trailereita myöden, mutta jos valitsee jonkin tarjottavissa olevista elokuvista/sarjoista, se saattaa alkaa sekunniksi pariksi, kunnes tulee virheilmoitus ja toisto keskeytyy, tai sitten virheilmoitus tulee välittömästi. Toisaalta taas saattaa olla että valittu elokuva/sarja saattaa alkaa ongelmitta, kuitenkin harvemmin, ehkä noin kerran kymmenestä. Mikä hämmästyttävintä, kaikki muut soittimen tarjoamat toiminnot toimivat moitteetta, Areena ym. Käytössämme oleva Telian laajakaista on nopein Telian tarjoama, joten ongelma ei ole siinä, varsinkin kun olen sen monasti tarkistanut ja esim. omistamani Sony 65" OLED-television sisäänrakennettu Netflix toimii täysin moitteetta, joten ongelma on juurikin tässä soittimessa. Miksi en siis käytä TV:n Netflixiä ? Siksi koska olen kytkenyt järjestelmän niin, että haluan nauttia Netflixiä katsoessani kotiteatterini äänimahdollisuudesta (5.1). Olen myös koettanut kytkeä soittimen ilman kotiteatteria suoraan televisioon, mutta tällä ei ole mitään merkitystä, samat ongelmat edelleen. Olen kokeillut kolmella eri hdmi-kaapelilla, joista laadukkain pitkälti toistasataa euroa maksava high-end valmistajan laatukaapeli, edullisempi Gigantista ostettu 79 euron highspeed-kaapeli ja kolma jokin perus-hdmi ja ei minkäänlaista merkitystä. Samalla olen kokeillut onko merkitystä mitä hdmi-sisään/ulostuloa käyttää, ei vaikutusta. Huomionarvoista on myös se, että kun soittimeen kytkee virrat ja painaa home-näppäintä, niin kuvanruutu pysyy mustana, eli mitään soittimen sisäistä infotekstiä ei tule tv-ruudulle, ainoastaan tv:n infoteksti että kyseinen soitin on kytkettynä televisioon. Home-näppäimen saa toimimaan kun ensin painaa Netflix-näppäintä jolloin Netflix aukeaa ja sen jälkeen Home-näppäintä, jolloin vasta soittimen valikko aukeaa, ei siis muulla tavoin. Olen koettanut monasti irroittaa virtakaapelin, ei vaikutusta. Nyt kun maaliskussa 2019 tuli uusin ohjelmistopäivitys niin kyseinen Netflix lakkasi kokonaan toimimasta siinä suhteessa, että tarjonta kyllä aukeaa ja trailerit toimivat niinkuin kuuluukin, mutta kertaakaan en ole saanut ainuttakaan elokuvaa/sarjaa alkamaan, eli nyt viimeistään soittimen Netflix-sovelluksesta tuli täysin käyttökelvoton. Kävin soittimen kanssa Gigantin huollossa, jossa ongelmakohdat selvitettyäni aivan ensimmäiseksi huomautettiin että minun pitäisi ladata ohjelmistopäivitys tietokoneen kautta muistitikulle ja siirtää se sieltä soittimeen ja päivittää niin, vaikka Sonyn virallisilla sivuilla nimenomaan kehoitetaan ensisijaisesti päivittämään suoraan nettiyhteyttä käyttäen, minkä olenkin tehnyt ja näin tehtäessä soitin ilmoitti ohjelmiston päivityksen onnistuneen. Samalla Gigantin hullossa kehoitettiin laitteen tekemään laitteen ajuripäivitykset, eli ohjelmistopäivityksen lisäksi. Siis what, näistä ei ole minkäänlaista infoa Sonyn virallisilla sivuilla, tällä tavoinko laitteen toimivuus siirretään asiakkaan niskoille ja vielä uhattiin huollossa että jos laitteesta ei löydy minkäänlaista vikaa, joudun minä ostajana maksamaan laitteen huoltokustannukset ??? Mielestäni, niinkuin ylläolevasta tekstistä käy ilmi, olen kuluttajana/ostajana tehnyt kaiken mahdollisen olemassa olevan, mitä vähintäänkin voi vaatia, jotta noinkin yksinkertainen laite kuin bluray-soitin toimisi sille odotetulla tavalla. Herää ajatus että mitähän tekee kuluttaja joka ostaa moisen tuotteen, törmää vastaaviin ongelmiin ja tällä henkilöllä ei ole pienintäkään tietotaitoa tietotekniikasta, ym. vst. Voin vain kuvitella sitä tuskaa kun menee Gigantin asiakaspalveluun/huoltoon ja vastaanotto on itse saamani "palvelun" tasoa.

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Heikko

Muotoilu

Hyvä

Helppokäyttöisyys

Heikko

3

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Varauksin ok laite

UBP-X800 19.02.2019 tekijä Haba7

Ollut käytössä toista kuukautta ja itse pääominaisuus, eli kuvanlaatu on lunastanut kaikki lupauksensa ja sehän tässä on tärkeintä. Mutta kun mennään laitteen omiin sisäänrakennettuihin sovelluksiin ja eritoten Netflixiin, niin arvosanaksi antaisin vähintäänkin arvelluttavan, vaikkakin siinäkin laite lunastaa kuvanlaadulliset lupaukset, jahka sen Netflixin saa taistelujen jälkeen toimimaan. Soitin on kytketty huippukaapelilla Sony OLED televisioon ja on kokeiltu myös kahdella muulla hyvällä kaapelilla ja aina sama ongelma, eli vaikka itse tv avaa Netflixin sekunnin murto-osassa ja toimii ongelmitta, näin ei ole itse soittimella, eli testattu on ristiinrastiin sitä sun tätä. kun soittimen Netflixin klikkaa auki, se aukeaa nätisti näyttäen sisällön, vaan annas olla kun klikaat jonkin leffan/sarjan auki, niin alkaa ongelmat, eli joko tulee ilmoitus: Emme voi toistaa tätä nimikettä tällä hetkellä, yritä myöhemmin uudelleen tai valitse toinen nimike.Tämä siis välittömästi valinnan jälkeen, tai sitten kun se jostain syystä aloittaa sekunnin ajaksi toistamaan leffaa/sarjaa, niin yht´äkkiä taas tämä teksti. Ja vaikka tarkistaa soittimen verkkoasetukset, niin aina kaikki ok ja niin pitäisikin olla, koska meillä Telian nopein saatavilla oleva yhteys ja kun kerran itse tv toimii ongelmitta, niin vika ongelma itse soittimessa. Laitteesta virrat pois ja välillä auttaa heti, välillä saa taas buutata parikin kertaa. Eli jos Netflix ei ole se "The juttu" vaan soitin tulee ainoastaan levyjen pyörittämiseen, niin lämmin suositukseni, muutoin kannattaa oman kokemukseni vuoksi harkita jotain muuta soitinta.

Lähde gigantti.fi

0

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Toimiva laite

UBP-X800 06.01.2019 tekijä Esko 65

Vanha sonyn kotiteatterini blue ray soitin hajosi ja oli aika siirtyä 4K kauteen. Soitin ja telkkari uusiksi ja asentamaan. Soittimen asennus oli tosi helppo ja se yhdisti itsensä kotiverkon kautta nettiin ja päivitti vielä käyttiksen. Ei tarvinnut muuta kuin vastailla muutamiin kysmyksiin ja laite näkyi heti kotiverkossa. Sitten piti suorittaa ääni- ja kuvasäädöt joita oli todella hyvin runsaasti, mutta (painettu) käyttöohje oli aika selkeä ja se antoi hyvän neuvot mitä kussakin kohdassa piti tehdä. Laitteen säätövalikko oli selkeä ja looginen ja se näkyi tietenkin TV:n ruudulla. Vanhaa tuttua Sony laatua. Käyttäjäystävällinen. Kaukosäädin on yksinkertainen ja siinä on vain ne säädöt, joita tarvitsee. Laitteen käyttölogiikka on parantunut vanhasta sonyn soittimesta, ei paljoa, mutta on selkeämpi. Soittimessa on paljon muita ominaisuuksia joita en ole vielä edes kokeillut. Kuva ja ääni. Tässä meni myös viritinvahvistin uusiksi, mitä pelkäsinkin, kun aloitin vaihdon. Vanha sony vahvari ei tukenut HDMI 2.0 kuvasignaalin läpivientiä eikä uutta Dolby Atmosta ja se meni vaihtoon. Vanhat bluray elokuvani ja jopa blue rayksi remasteroidut -90 luvun tv sarjat heräsivät uuteen eloon. Kuva ja ääni oli todella mahtava. Eniten yllätyin siitä, miten paljon uusi tekniikka saa irti samoista vanhoista blue ray elokuvistani. Ne on pakko katsoa vielä kerran uudelleen. Tietenkin se vaatii samaa tasoa olevan TV:n ja vahvarin, jotta soitinta voi täysin hyödyntää. Kaiuttimet pitää päivittää vielä Atmokseen jossain vaiheessa ehkä, eli uudet kattokaiuttimet. 4K leffat. Kuvan ja äänen parannus ei ollut uudesta blue raysta 4K laatuun enää kovin merkittävä, joskin vertailu on tehty vasta yhden 4K leffan perusteella ja mielipide saattaa vielä muuttua. En tiedä oliko leffa tehty 4K tekniikalla vai ainoastaa julkaistu myös sillä.

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Erinomainen

Muotoilu

Erinomainen

Helppokäyttöisyys

Erinomainen

0

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Hyvä kuva ja ääni

UBP-X800 02.10.2018 tekijä kapak

Muuten hyvä tuote, mutta pari päivää oston ja tuoteohjelmisto päivityksen jälkeen Youtube lakkasi toimimasta. Vasta kun palautin laitteen tehdas asetuksiin ja en ladannut ohjelmistopäivityksiä, niin ohjelmat alkoivat taas toimimaan. En tiedä mikä bugi päivityksessä on, mutta en uskalla päivittää laitetta, ennen kuin tulee vahvistus, että vika on korjattu.

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Erinomainen

Muotoilu

Keskiverto

Helppokäyttöisyys

Hyvä

1

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Toimiva , parantaa katselukokemuksia

UBP-X800 31.12.2017 tekijä Pekos1010

4k toisto laadukasta skaalaa DVD- ja Blueraylevyt uuteen tarkkuuteen käyttöönotto helppoa olen todella tyytyväinen, hintansa arvoinen

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Erinomainen

Muotoilu

Hyvä

Helppokäyttöisyys

Hyvä

1

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Vain näyttö puuttuu

UBP-X800 10.12.2017 tekijä Wide

Kaikin puolin pätevä levynpyöritin ja verkkotoistin. Vain näyttöä jäin kaipaamaan musiikin kuuntelua varten, mutta lisähinta näytölliselle rinnakkaismallille olisi ollut turhan tyyris.

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Hyvä

Muotoilu

Erinomainen

Helppokäyttöisyys

Hyvä

1

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Loistava kuva kaikista lähteistä.

UBP-X800 03.12.2017 tekijä JAB63

Katselen paljon vanhoja DVD julkaisuja ja tässä laitteessa on todella hyvä kuva näitäkin levyjä toistettaessa. Blu-ray ja Ultra HD levyt on tietysti vielä komeampaa katseltavaa. Ja tietysti sovellukset Netflix, YLE Areena ja YouTube sokerina päälle!

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Erinomainen

Muotoilu

Erinomainen

Helppokäyttöisyys

Erinomainen

0

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Hyvin toimiva

UBP-X800 09.11.2017 tekijä Marti77

Ostin uuden soittimen vanhan Sony Bluray soittimen tilalle kun ei soittanut kaikkia levyjä enää eikä päivityksiä ole tullut vuosiin. Laite on hiljainen ja toiminnot ovat kohtalaisen nopeita ja loogisia käyttää. Ainoa moite on Dolby vision tuen puute mutta onneksi se ei ole yleistynyt vielä. Myös näytön puutteen takia ei voi soittaa levyjä eikä käyttää Spotify palvelua ilman television tukea. Ostopäätökseen tein hyvien arvostelujen takia ja en ole katunut päätöstä.

Kuvanlaatu

Hyvä

Ominaisuudet

Hyvä

Muotoilu

Keskiverto

Helppokäyttöisyys

Hyvä

0

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

TOIMII

UBP-X800 20.05.2017 tekijä AAVE

LEVY PYÖRII KUVA NÄKYY.........................................................!!

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Hyvä

Muotoilu

Hyvä

Helppokäyttöisyys

Hyvä

0

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta
0

Näyttää hyvälta

UBP-X800 09.05.2017 tekijä pepe 70

Soitin on nopea ja aika hiljainen. Kaikkiaan tyylikäs laite. Kuva ja ääni on erinomainen.

Kuvanlaatu

Erinomainen

Ominaisuudet

Erinomainen

Muotoilu

Erinomainen

Helppokäyttöisyys

Hyvä

0

0

Ilmoita asiattomasta arvostelusta