Artikkelin tunniste : 00242473 / Viimeksi muokattu : 27.03.2020Tulosta

Oletko kokeillut tätä?

    Muutamaa asiaa kannattaa kokeilla ensin, jos laitteen kanssa esiintyy ongelmia.

    Vihje

    Seuraavat vaiheet voivat olla erilaisia eri Android-versioissa. Katso, mikä Android-versio laitteessasi on, valitsemalla Settings (Asetukset) > About phone (Tietoja puhelimesta) > Android version (Android-versio). Jos Settings (Asetukset) -kohdassa ei näy About phone (Tietoja puhelimesta) -vaihtoehtoa, valitse System (Järjestelmä).

    Uudelleenkäynnistys

    • Käynnistämällä laitteen uudelleen voit sammuttaa kaikki käynnissä olevat sovellukset ja vapauttaa muistia. Joskus tämä korjaa laitteessa esiintyviä ongelmia automaattisesti. Jos laite ei käynnisty uudelleen normaalisti, voit pakottaa sen käynnistymään uudelleen. Mitään asetuksia ja henkilökohtaisia tietoja ei poisteta pakotetun uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.

     Laitteen käynnistäminen uudelleen 

    Laitteen pakottaminen käynnistymään uudelleen tai sammumaan

    Päivitä

    • Laitteen päivittäminen varmistaa, että suorituskyky on optimaalinen ja viimeisimmät parannukset ovat käytettävissä.

    Palauttaminen

    • Palauta laitteen tehdasasetukset. Tämä on joskus paras ratkaisu, jos laitteesi lakkaa toimimasta oikein. Varmista ennen aloittamista, että muistat Google-tilin käyttäjänimen ja salasanan.

    Laitteen tehdasasetusten palauttaminen (Android 10) 

     Laitteen tehdasasetusten palauttaminen (Android 9)

    Laitteen tehdasasetusten palauttaminen (Android 8)

    • Jos et pääse laitteesi Asetukset-valikkoon, korjaa ohjelmisto tietokoneen Xperia Companion -ohjelmistolla. Voit korjata ohjelmiston tietokoneella, vaikka laite ei reagoi mitenkään.

    Laiteohjelmiston korjaaminen Xperia Companionilla