Artikkelin tunniste : 00155222 / Viimeksi muokattu : 26.10.2020

Tarvitsen apua My Sony -tilini kanssa tai tuotteeni rekisteröinnissä My Sony -tiliin

    Hakemisto:


     

    Virheellinen sähköpostiosoite tai salasana

     

    Vaihe 1: Tarkista, oletko antanut rekisteröidyn sähköpostiosoitteesi oikein.


    Jokin merkki saattaa olla väärässä paikassa tai sähköpostiosoite voi olla väärä.

    • My Sony on yhdistetty muihin Sony-tileihin, kuten PlayStation Network, Sony Home Entertainment ja Xperia: voit kirjautua My Sony -palveluun toiseen Sony-tiliin liittyvällä sähköpostiosoitteella.
       
    • Jos loit Sony-tilin aiemmin etkä vahvistanut sitä sähköpostitse määritetyn ajan (72 tuntia) kuluessa, et voit käyttää kyseistä tiliä. Tämä koskee kaikkia Sony-palveluja. Kirjaudu sisään vahvistamattomaan tiliin, lähetä aktivointi-/vahvistuslinkki uudelleen ja aktivoi tilisi sähköpostin kautta.


    Vaihe 2: Käytä Forgot my password (Unohtuiko salasana) -toimintoa

    Voit palauttaa salasanasi käyttämällä seuraavia menetelmiä:

    1. Anna rekisteröimäsi syntymäaika.
    2. Vastaa suojauskysymykseen.
    3. Mobiilivarmenne (Kaksivaiheisen varmennuksen käyttöönotto – linkki alla olevaan)

    Noudattamalla ohjeita saat linkin salasanan palauttamista varten. Jos et saanut sähköpostia, tarkista roskapostikansiosi.
    Jos viestiä ei löydy, kokeile linkin uudelleenlähetystä tai odota 24 tuntia ja yritä uudelleen.

    Huomautus: Järjestelmä kehottaa sinua ottamaan yhteyttä tukeen heti, jos jokin menetelmistä epäonnistuu. Voit kuitenkin tästä huolimatta kokeilla muita menetelmiä.

     

    My Sony -tilini on lukittu

    ”The maximum number of failed login attempts has been reached. To protect your security, your account will be locked for 120 minutes.” (Epäonnistuneiden sisäänkirjausyritysten enimmäismäärä on täyttynyt. Tilisi lukitaan turvallisuussyistä 120 minuutiksi.)

    Odota 120 minuuttia ja varmista, etteivät näppäimistösi Caps Lock- tai Num Lock -näppäimet ole käytössä. Ne vaikuttavat salasanan syöttämiseen.
    Voit myös palauttaa salasanasi Forgot your password (Unohtuiko salasana) -toiminnolla.
     

    Muutosten tekeminen My Sony -tiliin

    Tilin tietojen (sähköposti, salasana ja osoite) muuttaminen

    • Kirjaudu sisään Sony-tiliisi.
    • Siirry kohtaan [My Account Details] (Oman tilin tiedot).
    • Jatka päivittämällä tarvittavat kentät.
       

    Haluan poistaa My Sony -tilini

    Ikävä kuulla, että haluat poistaa tilisi, mutta voit halutessasi tehdä sen seuraavasti:

    • Kirjaudu sisään Sony-tiliisi.
    • Napsauta kohtaa [My Account Details] (Oman tilin tiedot).
    • Vieritä sivun alaosaan ja valitse [Remove account] (Poista tili).

     

    My Sony -tilin yhdistäminen muiden Sony-palveluiden tileihin

    Jos sinulla on jo tili toisessa Sony-palvelussa, voit kirjautua My Sony -palveluun kyseisen tilin tiedoilla. Näkyviin tulee viesti, jossa pyydetään sinua päivittämään tilisi. Sinun on mahdollisesti annettava lisätietoja päivittämistä varten. Kun olet luonut Sony-tilin, voit kirjautua sillä myös muihin Sony-palveluihin.

    Voit yhdistää seuraaviin Sony-konsernin verkkopalveluihin liittyvät tilisi:

    Sony Europen palvelut:

    • My Sony
    • Sonyn yhteisö

    Muiden Sony-konsernin yhtiöiden palvelut:

    • Xperia Lounge
    • Xperia-kauppa
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Music
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Kaksivaiheisen varmennuksen käyttöönotto

    Voit parantaa suojausta lisäämällä varmennuksen, jossa lähetetään varmennuskoodi tekstiviestinä tai varmennussovelluksen kautta kirjautuessasi Sony-tiliin. Voit muuttaa tätä asetusta milloin tahansa kaksivaiheisen varmennuksen asetuksissa.

    Kaksivaiheisen varmennuksen käyttöönotto: 

    1. Kirjaudu sisään My Sonyyn. Napsauta nimeäsi tai pidä osoitinta sen päällä oikeassa yläkulmassa ja valitse [My Account Details] (Oman tilin tiedot).
    2. Selaa kohtaan [Change Other Security Details] (Muuta muita suojaustietoja) ja valitse [Update] (Päivitä).
    3. Selaa [Security] (Suojaus) -välilehdessä kohtaan [2-Step Verification] (Kaksivaiheinen varmennus) ja valitse [Edit] (Muokkaa).
    4. Valitse varmennuskoodin lähetystavaksi joko Text message (Tekstiviesti) tai Authenticator App (Varmennussovellus). 

    Noudata sitten näytön ohjeita:

    • Tekstiviesti: Anna puhelinnumerosi. Tarkista puhelimeesi lähetetty tekstiviesti ja anna 6-numeroinen varmennuskoodi. Napsauta [Verify] (Varmenna).
    • Varmennussovellus: Avaa varmennussovellus mobiililaitteessa ja skannaa QR-koodi tai kopioi ja liitä näytöllä näkyvä aakkosnumeerinen koodi. Anna varmennussovelluksesta saamasi varmennuskoodi. 

    Varakoodit
    Jos et pysty vastaanottamaan kaksivaiheisen varmennuksen koodia tekstiviestinä tai varmennussovellus ei toimi, voit kirjautua sisään käyttämällä varakoodia. Saat kymmenen koodia, joista kutakin voit käyttää vain kerran. Voit käyttää varakoodeja sekä tekstiviesti- että sovellusvarmennukseen. 


     

    Miten toimin, jos en löydä tuotetta, jonka haluan rekisteröidä?

    1. Varmista ensimmäiseksi, että tuote, jonka haluat rekisteröidä, on Sony Electronics -tuote (TV-, äänentoisto- ja valokuvaustuotteet). Jos sinulla on Sonyn mobiililaite (Xperia) tai Sony Professional -tuote, kokeile seuraavia sivuja:
    1. Jos olet varma, että tuotteesi on Sony Electronics -tuote ja olet kirjoittanut tuotteen nimen mutta sitä ei löydy, yritä etsiä sitä avattavasta valikosta.
       
    2. Jos ostit tuotteen muualla kuin Euroopassa (esim. Aasia, Tyynenmeren alue, Amerikka), rekisteröi tuotteesi kyseisen alueen sivustossa. Euroopan ulkopuolelta ostettuja tuotteita ei tällä hetkellä voi rekisteröidä My Sony -palveluun. Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa.
    1. Jos kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa eivät auta, tuotteesi saattaa puuttua tietokannastamme. Varmista tämä meiltä ottamalla yhteyttä.