CES 2022

Esittelyssä teknologioita ja aloitteita, jotka luovat uudenlaista arvoa ja täyttävät maailman tunteella

05 tammik., 2022

Sony Group Corporation (“Sony”) esittelee innovaatioitaan CES 2022 -messuilla Las Vegasissa, Nevadassa ja verkossa keskiviikosta 5. tammikuuta alkaen.

Sonyn tavoitteena on täyttää maailma tunteella – luovuuden ja teknologian keinoin. Sony pyrkii luomaan uudenlaista arvoa ja inspiroimaan ihmisiä esittelemällä keinoja, joilla sisällön luojat ja käyttäjät pääsevät lähemmäs toinen toisiaan. Sony Group Corporationin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Kenichiro Yoshida avasi Sonyn lehdistötilaisuuden 4. tammikuuta ennen CES-messujen avajaisia ​​ja totesi, että “kahden kuluneen, haastavan vuoden aikana olemme vahvistaneet tavoitteemme tärkeyttä. Haluamme antaa ihmisille mahdollisuuden saada paremman yhteyden toinen toisiinsa sekä muihin ihmisiin, joilla on samat kiinnostuksen kohteet ja niille, joilla on halu luoda vahvempia siteitä yhteisöönsä.” Yoshida kertoi lyhyesti Sonyn artistiyhteistöistä mukaan lukien Adelesta ja tämän uudesta 30-albumistaan. Hän jatkoi esittelemällä Sonyn uusimmat teknologiat ja aloitteet artistien ja sisällöntuottajien tukemiseksi, mukaan lukien Virtual Production -hankkeen, joka poistaa videotuotannon rajoituksia. Lisäksi hän esitteli Sonyn ammattikäyttöön suunnitellun Airpeak-drone-lennokin ja Sonyn uuden Xperia PRO-I -älypuhelimen.

Seuraavaksi lavalle astui Tom Rothman, Sony Pictures Entertainment Motion Picture Groupin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, joka kertoo PlayStation Productions -toimialueen, Sony Pictures Entertainmentin ja Sony Interactive Entertainmentin yhteistyöstä PlayStationin IP-sisältöihin perustuvien elokuvien ja TV:n tuottamiseksi. Lavalle astui myös Tom Holland, joka näyttelee Nathan Drakea PlayStation Productionsin tulevassa Uncharted-elokuvassa, ja pelinkehittäjä Naughty Dogin co-president Neil Druckman, jotka puhuivat yhteistyön merkityksestä.

Sony Interactive Entertainmentin toimitusjohtaja, Jim Ryan julkisti seuraavan sukupolven virtuaalijärjestelmän, Playstation VR2:n ja sen uudet PlayStation VR2 Sense -ohjaimet, jotka tuovat ennennäkemättömän ja mukaansatempaavan tunteen pelikokemuksiin. Lisäksi hän julkisti uusimman osan Horizon-pelisarjan, nimeltään Horizon Call of the Mountain, joka tulee yksinoikeudella Playstation VR2 -järjestelmälle.

Yoshida nousi jälleen lavalle korostaakseen Sony-konsernin Hawk-Eye Innovationsin -seurantateknologiaa ja Sonyn kumppanuutta Manchester City Football Club -organisaation kanssa, jonka kanssa tullaan toteuttamaan seuraavan sukupolven faniyhteisöjä virtuaalimaailmassa.

Yoshida päätti esityksensä julkaisemalla VISION-S-teknologian viimeisimmät edistysaskeleet ja tulevaisuuden askelmerkit. Hankkeen tavoitteena on edistää liikkuvuuden kehitystä. Yoshida totesi, että “Sony on luovana viihdeyrityksenä hyvässä asemassa määrittääkseen uudelleen, mitä liikkuminen merkitsee”. Hän ilmoitti, että Sony perustaa operoivan Sony Mobility Inc. -yrityksen keväällä 2022, jonka kautta yhtiö aikoo tutkia pääsyä sähköautomarkkinoille.

Tärkeimmät esiteltävät tuotteet ja teknologiat

Sony esittelee CES 2022 -messuosastollaan ja verkossa erilaisia Create the Future of Entertainment -teemaan lukeutuvia teknologioita ja aloitteita, jotka auttavat sisällöntuottajia pääsemään lähemmäksi yleisöjään: https://square.sony.com/ces2022/

Las Vegasin Sony-messualueen kohokohdat:

VISION-S 01 on prototyyppi, jota testataan yleisillä teillä, ja VISION-S 02 on SUV-tyyppinen prototyyppiajoneuvo, jota esitellään messuilla. Lue lisätietoja lehdistötiedotteesta ja VISION-S-sivustolta.

Lehdistötiedote: https://www.sony.com/en/SonyInfo/News/Press/202201/22-002E/

Erikoissivusto: https://www.sony.com/en/SonyInfo/vision-s/

Sonyn Airpeak S1 on ammattilaisdrooni, jonka myynti alkoi Yhdysvalloissa. Ensimmäistä kertaa messuilla esiteltävä Airpeak S1 on maailman pienin drooni, joka voidaan varustaa täysikokoisella peilittömällä Alpha™-kameralla[1]. Siinä on Sonyn itse kehittämä moottori, potkurit, ohjausjärjestelmä ja anturitekniikka, jotka yhdessä mahdollistavat erinomaisen ketteryyden sekä dynaamisen ja täsmällisen lentokokemuksen.

PlayStation®5 uppouttaa pelaajat pelimaailmoihin ennennäkemättömällä nopeudella, visuaalisella tarkkuudella. PS5 on varustettu huippunopealla SSD:llä, mukautetulla integroidulla I/O:lla, Tempest 3D AudioTech -äänitekniikalla ja langattomalla DualSenseTM-ohjaimella, jossa on huippuluokan haptic-tekniikka ja Adaptive Triggers -liipaisinpainikkeet. Messuilla esitellään viisi galaksien inspiroimaa värivaihtoehtoa PS5-konsolin kuorille ja langattomalle DualSense-ohjaimelle.

Sonyn messuosaston sisäänkäynnille on asennettu suuri Crystal LED Theater -ympäristö, jolta esitellään Sonyn viimeisimpiä innovaatiota muun muassa virtuaalisia tuotantoja ja urheiluviihteen tulevaisuutta.

“Virtual Production”: kuvaustekniikka, joka ruokkii tekijöiden luovuutta

Virtual Production -tuotannot vapauttavat sisällön luojat erilaisista rajoituksista, kuten sijainnista, säästä ja ajasta. Sillä luodaan  tuotantoympäristö, joka integroi taustakuvan kuvauskohteseen  reaaliajassa. Tekniikassa yhdistyy Crystal LED -näyttöteknologia, joille voi heijastaa teräväpiirrolla taustakuvia, joissa on korkea kontrasti ja rikas värintoisto, ja VENICE-elokuvakameran, joka kykenee korkean resoluution videotallennukseen. Yhdistelmä ruokkii tekijöiden luovuutta ja lisää ilmaisun vapautta.

Urheiluviihteen tulevaisuus: Hawk-Eye Tracking Systems ja Virtual Fan Engagement -teknologioilla

Hawk-Eye Innovations on Sony-konserniin kuuluva yritys, joka edistää kuvausratkaisuja urheilumaailmassa innovatiivisen broadcast-tehostusteknologiansa kautta. Hawk-Eye-teknologian viimeisin kehitysaskel on ollut uusi ihmisen luustorakenteen seuranta- ja datavisualisointijärjestelmien käyttöönotto. Näiden järjestelmien avulla voi seurata välittömästi ja tarkasti urheilijoiden ja esineiden täsmällisiä liikkeitä live-videotallenteista, kerätä luustorakennedataa ja luoda virtuaalista live-toimintaa.

Sony toteuttaa myös PoC-hankkeen (proof of concept) Manchester City Football Club -organisaation kanssa, missä on tarkoituksena luoda seuraavan sukupolven maailmanlaajuinen online-faniyhteisö, joka yhdistää fyysisen ja virtuaalisen maailman. Hanke hyödyntää Sonyn kuva-analytiikkatekniikkaa ja tunnistustekniikkaa sekä Hawk-Eye-seurantajärjestelmiä tutkiakseen uusien viihteen muotojen luomista urheilufaneille kaikkialla maailmassa.

Sony edistää yhdessä Tokion yliopiston ja JAXAn kanssa STARSPHERE-projektia, jonka tavoitteena on luoda inspiroivia avaruuskokemuksia. Sony esittelee ensimmäistä kertaa nanosatelliitin, joka on varustettu Sonyn kameralaitteistolla ja joka on tarkoitus laukaista avaruuteen 2022-tilikauden aikana. Satelliitin kuvaussimulaattorin avulla käyttäjät voivat ohjata satelliittia tallentaaksen kuvia maasta ja tähdistä täsmälleen haluamallaan tavalla. STARSPHERE pyrkii tuottamaan uutta arvoa tarjoamalla inspiroivia kokemuksia ja rikastuttaen ihmisten näkökulmia avaruudesta. Sony tekee hankkeen tiimoilta yhteistyötä useiden eri sisällöntuottajien ja kumppaneiden kanssa.

Esillä Sony Square -verkkoympäristössä:

Sen lisäksi, että Sony esittelee lehdistötapahtumansa koostevideoilla ja CES-messualueella innovaatioitaan, Sony Square -verkkoympäristössä on katsottavissa videoita Sonyn uusista teknologioista ja aloitteista teemalla “Empower Creators”, “Expand Fan Communities” ja “Envision a Better Planet”. Sivustolla on myös uusia tuotejulkistusvideoita muun muassa Sonyn 8K/4K BRAVIA ® tv-mallistolle sekä 360 Reality Audio -livekonsertti.

BRAVIA XR TV -valikoimaan on lisätty uusi Mini LED -mallisto. Sonyn ainutlaatuisen  Cognitive Processor XR™ -prosessorin ajama XR Backlight Master Drive -tekniikka ohjaa täsmällisesti Mini-LED-taustavalojärjestelmää, joka tuottaa uskomattoman häikäisevän kirkkauden ja syvän mustan tason suurenkin näytön jokaiseen nurkkaan. Uusi BRAVIA XR™ -televisiovalikoima tarjoaa mukaansatempaavia katselu- ja pelielämyksiä – yhdistämällä vaikuttavaa kuvanlaatua ja kolmiulotteista äänentoistoa.

REZZ-artistin 360 Reality Audio -livekonsertti LIVE From Miami on katsottavissa 5. tammikuuta klo 16.00 (PST) alkaen. Esitys yhdistelee tilaääntä and näyttävää videokuvaa, joilla yhdessä luodaan vahvempi ja mukaansatempaavampi läsnäolon tunne. Live-esitys on teknologiaesittely, jonka tarkoitus on esitellä uusia live-viihdekokemuksia, jotka 360 Spatial Sound -tekniikka mahdollistaa.

Sony Group Corporation is a creative entertainment company with a solid foundation of technology. From Game & Network Services to Music, Pictures, Electronics Products & Solutions, Imaging & Sensing Solutions and Financial Services – Sony’s purpose is to fill the world with emotion through the power of creativity and technology.  For more information, visit: www.sony.com

[1] Dronen käyttäminen Yhdysvalloissa on liittovaltion lain ja määräysten alaista. Valtion ja paikalliset määräykset voidaan myös soveltaa. Drone-lennokkia käytettäessä on operaattorin vastuu noudattaa sovellettavia lakeja, asetuksia ja määräyksiä.

[2] 360 Reality Audio -suoratoisto toimii yhteensopivilla kuulokkeilla. 360 Reality Audio ei tue kaiuttimien kautta toistoa.

tag
CES