HT-A5000

Nosta kotiteatterielämys uudelle tasolle Sonyn uudella Dolby Atmos / DTS:X 5.1.2ch HT-A5000 Soundbar-äänijärjestelmällä

09 syysk., 2021

Tänään esitelty HT-A5000 on Sonyn soundbar-tuoteperheen uusin jäsen. 5.1.2-kanavainen Dolby Atmos®soundbar tuo elokuvateatterimaisen tilaäänen koteihin Sonyn tunnettujen äänitekniikoiden, kuten Vertical Surround Engine-, ja S-Force PRO Front Surround -toimintojen avulla.

Upea surround -ääni käden ulottuvilla

HT-A5000 käyttää Sonyn edistynyttä Vertical Surround Engine -äänitekniikkaa, ja se tukee Dolby Atmos®- ja DTS: X®-ääniformaatteja. Eteen- ja ylöspäin suunnattujen kaiutinelementtien sekä Sonyn ainutlaatuisen signaalinkäsittelyn avulla HT-A5000 pystyy toistamaan äänen myös pystytasossa oikein. Katsoja voi kuulla overhead-äänet ja realistisen tilaäänen ilman kattoon erikseen asennettavia kaiuttimia.

HT-A5000 hyödyntää myös S-Force PRO Front Surround -tekniikkaa entistä laajemman äänikentän luomiseksi. Se käyttää Front X-Balanced -kaiutinyksikköä ja Sonyn ainutlaatuista digitaalista äänikentän käsittelytekniikkaa, joka luo virtuaalisesti suuren ja mukaansatempaavan äänikentän.

Täydellinen surround-ääni joka huoneessa
HT-A5000
sisältää Sound Field Optimization -toiminnon, jonka avulla katsoja voi nauttia entistä personoidummasta ja mukaansatempaavammasta äänestä. HT-A5000 mittaa älykkäästi sisäänrakennettujen mikrofonien avulla huoneen korkeuden ja leveyden sekä lisävarusteina saatavan subwooferin ja takakaiuttimien sijainnin ja optimoi äänentoiston tilan perusteella.

HT-A5000:n avulla voi nauttia äänikentän optimoinnista (Sound Field Optimization) joko valinnaisten lisäkaiuttimien kanssa tai ilman niitä aktivoimalla yksinkertaisen kalibrointiprosessin alkuasetusten yhteydessä tai kotivalikosta.

Nauti korkealaatuisesta äänestä

HT-A5000:n voimakkaat kaiuttimet tuottavat yhteistyössä puhtaan ja laajalle ulottuvan äänen. HT-A5000:ssa on sisäänrakennettuna dual-subwoofer-elementti syvän bassoäänen saavuttamiseksi ja kaksi ylöspäin suunnattua kaiutinta, jotka kimmottavat äänen katosta luoden mukaansatempaavan overhead-äänen.

Diskanttikaiuttimet kimmottavat äänet seinistä ja lisäävät surround-ääntä luoden aidomman elämyksen kuin televisio.

Ylöspäin suunnatut kaiuttimet, sisäänrakennettu dual-subwoofer ja keskikaiutin muodostavat X-Balanced-kaiutinyksikön, jonka ainutlaatuinen suorakaiteen mallinen muotoilu maksimoi kaiutinkalvojen alueen ja lisää painetta luoden muhkeamman basson ja selkeämmän puheäänen.

HT-A5000:n DSEE ExtremeTM -toiminto käyttää Edge AI -toimintoa, joka skaalaa pakattua ääntä reaaliajassa. Tekniikka palauttaa pakkauksessa menetetyt äänitaajuudet, jotta saadaan rikkaampi ja täydempi kuunteluelämys.

Koe musiikki niin kuin artistit ovat sen tarkoittaneet

HT-A5000 on täydellinen myös musiikkia rakastaville. High-Resolution Audio -tuen ansiosta musiikki kuulostaa juuri sellaiselta kuin muusikot ovat sen tarkoittaneet, ja 360 Reality Audio[2][3] luo mukaansatempaavan keikka- tai studiokokemuksen. 360 Reality Audio -ääniformaattia tukevat Amazon Music HD, Deezer-, nugs.net- ja TIDAL-palvelut[4].

Musiikin kuuntelu HT-A5000-soundbarilla on helppoa, ja se tukee Spotify ConnectTM, Chromecast built-in™, Apple Airplay 2, Bluetooth® ja Wifi-tekniikoita. Lempimusiikin suoratoisto onnistuu puhelinta napauttamalla, ja koko perhe pääsee nauttimaan HT-A5000:n tarjoamasta huippulaatuisesta kuuntelukokemuksesta.

Entistä realistisempaa viihdettä

Elokuvat ja pelit tuntuvat entistä aidommilta HT-A5000:n kautta toistettuna. Alkuperäinen kuvanlaatu säilyy, kun niitä toistetaan HT-A5000:lla, jotta katsoja voi täysin uppoutua elokuvakokemukseen. Pelaaminen on paljon jännittävämpää ja realistisempaa HT-A5000:n ansiosta. 4K 120 HDMI -tulo, lyhentää viivettä ja vasteaikaa, mikä tekee pelikokemuksesta sujuvampaa.

HT-A5000 on 8K HDR, 4K120 fps ja Dolby Vision® -yhteensopiva.

Nauti syvästä bassosta ja surround-äänestä lisäkaiuttimien kanssa

Järjestelmään liitettävä valinnainen subwoofer-kaiutin huolehtii matalista äänistä ja jättää muille kaiuttimille tilaa tuottaa muut äänitaajuudet entistä tehokkaammin. Tarjolla on kaksi lisävarusteena saatavaa subwoofer-mallia, jotka on suunniteltu tuottamaan rikasta bassoa ja luomaan vielä elokuvallisemman vaikutelman. SA-SW5-subwoofer tuottaa syvää ja rikasta bassoa 300W:n teholla. Siinä on 180:mm elementti ja passiiviradiaattori. SA-SW3 on kompakti 200W:n bass reflex subwoofer-kaiutin 160 mm:n elementillä.
Lisäksi lisävarusteena on saatavana SA-RS3S-lisätakakaiuttimet, jotka tuottavat ääneen selkeyttä ja tarkkuutta 100W:n kokonaislähtöteholla. Mukana on myös seinäkiinnitysmahdollisuus.

Parhaimmillaan Sony TV:n kanssa

HT-A5000 on täydellinen pari BRAVIATM TV:n kanssa. Yhdessä ne luovat audiovisuaalisen elämyksen Sonyn parhaimmalla kuvan- ja äänenlaadulla. Acoustic Center Sync -toiminnolla[5] soundbar muuttaa television kotiteatterin keskikaiuttimeksi. Tämä mahdollistaa puheen kuulumisen juuri siitä paikasta, jossa elokuvan hahmo on. Tarkasti sijoitetut äänet tekevät katselukokemuksesta huomattavasti mukaansatempaavamman.

Sisäänrakennetun käyttöliittymän ansiosta soundbarin asetukset tulevat automaattisesti näkyviin BRAVIATM TV:n pika-asetuksiin, joten ääniprofiilien ja äänenvoimakkuuden säätäminen on helppoa[6].

Ylellisesti muotoilu ja helppokäyttöinen soundbar, joka sopii kaikkiin koteihin

HT-A5000 on muotoiltu ylellisen minimalistisesti Omnidirectional Block -muotoilulla, jossa on hienostuneet pyöristetyt kulmat. Sen voi yhdistää televisioon langattomasti, joten se sopii kaikkiin huoneisiin. Asentaminen ei voisi olla helpompaa, sillä laitteesta löytyy sekä HDMI eARC-, Optical-in- että USB-liitännät. HT-A5000 tukee myös suosituimpia ääniohjattuja avustajia kuten Google Assistantia[7] ja Amazon Alexaa[8]. Yhdistä kaiutin järjestelmääsi käyttämällä Google Home -applikaatiota ja ohjaa musiikin toistoa, äänenvoimakkuutta ja monia muita toimintoja äänelläsi.

[1] BRAVIA™ Acoustic Center -synkronointitila toimii Z9J-, A90J-, A80J- ja X95J-sarjojen tv-malleilla. Tuotteiden saatavuus vaihtelee maittain.

[2] Edellyttää Sony | Music Center -sovelluksen lataamista. Yhteensopivan online-musiikkipalvelun tilaaminen ja kolmansien osapuolten ehdot, tili ja maksut voivat olla voimassa. Yhteensopivat palvelut eivät välttämättä ole käytettävissä kaikissa maissa / alueilla. Tarkista sovelluksen ja palvelun yhteensopivuus osoitteessa www.sony.net/360RA/.

[3] Käyttäjän on päivitettävä laiteohjelmisto uudemmaksi kuin Ver1.1

[4] Amazon Music HD, Deezer ja nugs.net -palvelujen tuki tulee uusimman ohjelmistopäivityksen mukana. Saatavuus vaihtelee maittain.

[5]  BRAVIA™ Acoustic Center -synkronointitila toimii Z9J-, A90J-, A80J- ja X95J-sarjojen tv-malleilla. Tuotteiden saatavuus vaihtelee maittain.

[6] Integroitu käyttöliittymä toimii seuraavien mallien kanssa: Z9J-sarja, A90J-sarja, A80J-sarja, X95J-sarja, X90J-sarja, X85J-sarja ja X80J-sarja. Tuotteiden saatavuus vaihtelee maittain.

[7] Google, Google Home ja Chromecast built-in ovat Google LLC:n tuotemerkkejä. Google Assistant ei ole saatavilla joillakin kielillä, eikä joissakin maissa.

[8] Amazon Alexa ja siihen liittyvät logot ovat Amazon.com, Inc. tai sen kumppanien tuotemerkkejä. Amazon Alexa on saatavilla vain tietyillä kielillä ja tietyillä alueilla.