Bravia XR

Sony esittelee vuoden 2022 BRAVIA XR OLED -mallistonsa – Uusi OLED-paneeli ja XR Triluminos Max -tekniikka

04 tammik., 2022

Sony Europe B.V. julkisti tänään uuden BRAVIA XR OLED -televisiomallistonsa, johon lukeutuvat MASTER Series A95K-, MASTER Series A90K– ja A80K 4K OLED.

Sonyn A95K:ssa on täysin uusi QD-OLED paneeli ja Cognitive Processor XR™ -prosessorin ajama XR Triluminos Max -väritekniikka, joiden avulla televisio kykenee tuottamaan Sonyn televisioiden laajimman väripaletin ja luonnollisen kauniit ja syvät värisävyt. Paneelissa on miljoonia itsevalaisevia pikseleitä, minkä avulla A95K pystyy tuottamaan enemmän värejä kuin koskaan aiemmin ja täysin uudenlaisen katselukokemuksen.

Tämän uuden innovaation avulla, käyttäjät pääsevät kokemaan sisällöt juuri niin, kuin tekijät ovat tarkoittaneet. OLED-mallien kuvaa täydentää ainutlaatuinen Acoustic Surface Audio+™ -äänitekniikka, joka kohdentaa äänen tarkasti näytöllä näkyvien tapahtumien kanssa ja takaa katsojalle mukaansatempaavan audiovisuaalisen kokemuksen. Mukana on myös uusia ominaisuuksia, jotka mukauttavat ja parantavat katselukokemusta kotisohvilla. Yhdessä Netflixin kanssa julkaistu Netflix Adaptive Calibrated Mode[1] -tila säätää kuvaprosessointia vallitsevan valaisun perusteella. Näin varmistetaan, että suosikkiohjelmat ja -elokuvat esitetään tekijän tarkoittamalla tavalla missä tahansa valaisuolosuhteissa. Lisäksi Sonyn uusi BRAVIA CORE Calibrated Mode -tila säätää automaattisesti kuvanlaatua, jotta se vastaa paremmin tekijän alkuperäistä näkemystä[2]. Kaikista 2022 BRAVIA XR -malleista tulee myös virallisia Perfect for Playstation®5[3] -televisioita. Niissä on kaksi ainutlaatuista PS5:lle optimoitua ominaisuutta – Auto HDR Tone Mapping[4] ja Auto Genre Picture Mode[5].

Road to Zero

Entistä suurempien televisioiden kysynnän kasvaessa riskinä on myös suurempi resurssien ja energian käyttö. Sony on sitoutunut kestävään kehitykseen aina kehitysprosessista katselukokemukseen asti. Sonyn globaalin “Road to Zero” -ympäristösuunnitelman tavoitteena on kestävä yhteiskunta saavuttamalla neutraali hiilijalanjälki tuotteidensa ja liiketoimintansa elinkaaren aikana vuoteen 2050 mennessä. Siksi vuonna 2022 valmistetuissa televisioissa on käytetty runsaasti kierrätettyä muovia hyödyntämällä Sonyn kehittämää SORPLAS™[6] -tekniikkaa. Lisääntynyt kierrätysmateriaalien käyttö on toteutettu muotoilusta ja kestävyydestä tinkimättä. Muovin kokonaiskäyttöä on onnistuttu vähentämään jopa 60 prosentilla[7], mikä vastaa kokonaisuudessa noin 140 miljoonaa CD-levyä.

Vuoden 2022 BRAVIA XR OLED -malliston uutuusominaisuudet:

Uudet Sony OLED -televisiomallien tärkeimmät ominaisuudet:

MASTER Series A95K 65″ ja 55″ OLED TV:n ominaisuudet:

A95K

MASTER Series A90K 48” and 42” OLED TV:n ominaisuudet:

A90K

A80K 77”, 65” and 55” OLED TV:n ominaisuudet:

A80K

Hinnat ja saatavuus

Lisätietoja uusista Sony-televisiomalleista Sonyn BRAVIA XR -esittelyvideolla tai vierailemalla BRAVIA XR -verkkosivustolla:

Lisätietoja kaikista Sony-televisioista osoitteessa: https://www.sony.fi/electronics/tv/t/tv

Lisätietoja kaikista Sony soundbar-tuotteista osoitteessa: https://www.sony.fi/electronics/kotiteatteri/t/kaiutinpalkit

[1] Edellyttää Netflix-suoratoistopalvelun tilausta. 4K Ultra HD:n saatavuus riippuu Netflix-tilaussopimuksesta, internet-palvelusta, laitteen ominaisuuksista ja sisällön saatavuudesta. www.netflix.com/termsofuse

[2] Osta kampanjaan lukeutuva televisio ja rekisteröidy BRAVIA CORE™ -palveluun 23.2.2024 mennessä. Nimikkeiden, hyvitysten ja lunastus-/ katselujaksojen määrä ja valinta vaihtelevat TV-mallin mukaan ja voivat muuttua. Yhteensopivat televisiot ja ehdot: https://www.sony.net/bravia-core. BRAVIA CORE -suoratoistojäsenyys vaaditaan. Verkkopalveluihin, sisältöön ja tuotteen käyttöjärjestelmään ja ohjelmistoon voidaan soveltaa erillisiä tai kolmannen osapuolen ehtoja, ja niitä voidaan muuttaa, keskeyttää tai lopettaa milloin tahansa, ja ne voivat vaatia maksuja, rekisteröintiä ja luottokorttitietoja.

[3]Input lag on mitattu 4K/120 fps -tilassa game HDMI-liitännän kautta, voi vaihdella reaaliaikaisen käyttöympäristön tai erityisten olosuhteiden mukaan. Ominaisuus vaatii toimiakseen PlayStation®5-pelin, joka tukee 4K-tarkkuutta / 120 fps -ruudunpäivitysnopeutta.

[4] Auto HDR Tone Mapping ja Auto Genre Picture Mode -ominaisuudet vaativat toimiakseen ohjelmistopäivityksen sekä PlayStation®5:lle että BRAVIA-televisioille. Auto HDR Tone Mapping aktivoiminen edellyttää, että ominaisuus otetaan käyttöön, kun TV ja PS5-konsoli yhdistetään toisiinsa ensimmäistä kertaa. Käyttäjän on irroitettava televisio ja PlayStation®5, palautettava tehdasasetukset ja otettava ominaisuus käyttöön alkuasennuksen aikana. Ominaisuutta tuetaan vain, kun PlayStation®5 ja televisio on yhdistetty suoraan. Käytettävissä olevat mallit: kaikki BRAVIA XR -mallit, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.

[5] Auto Genre Picture Mode vaatii toimiakseen ohjelmistopäivityksen sekä PS5:lle että BRAVIA-televisioille. Tämä toiminto toimii, kun television automaattinen kuvatila on asetettu PÄÄLLE, ja sitä tuetaan vain, kun PS5 ja TV on yhdistetty suoraan. Käytettävissä olevat mallit: Kaikki BRAVIA XR -mallit, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.

[6] Kierrätysaste viittaa paloa hidastaviin materiaaleihin. Televisiossa käytetty kierrätettävä materiaali voi vaihdella koosta riippuen.

[7] Prosentti verrattuna 2018-tilikauteen. Tuotteiden 60 prosentin vähennykset ovat saatavilla vain tietyillä malleilla ja tietyillä alueilla.

[8] Käyttäjän on hyväksyttävä Googlen käyttöehdot (http://www.google.com/policies/terms/), Google Playn käyttöehdot (https://play.google.com/intl/en-US_us/about/play-terms /index.html) ja tietosuojakäytäntö (http://www.google.com/policies/privacy/) television käyttämiseen. Käyttäjän on muodostettava yhteys Google-tiliin voidakseen käyttää tiettyjä mainostettuja ominaisuuksia, kuten ääntä, aktivoidakseen linkitettyjä sovelluksia, ja asentaakseen tietyt sovellukset ja käyttöohjelmistot asennuksen aikana. Television käyttö ilman Google-tiliä mahdollistaa vain television perusominaisuudet ja tietyt sovellukset. Langaton yhteys edellyttää 802.11-kotiverkkoa (802.11n suositellaan). Tämän tuotteen verkkopalveluihin, sisältöön, käyttöjärjestelmään ja ohjelmistoihin voidaan soveltaa erillisiä tai kolmannen osapuolen ehtoja, ja niitä voidaan muuttaa, keskeyttää tai lopettaa milloin tahansa, ja ne voivat vaatia maksuja, rekisteröintiä ja luottokorttitietoja. Sovellusten on oltava yhteensopivia television kanssa. Sovelluksen saatavuus vaihtelee alueen ja laitteen mukaan. Google TV on tämän laitteen ohjelmistokokemuksen nimi ja Google LLC:n tavaramerkki. Google on Google LLC:n tavaramerkki.

[9] Käyttäjän on määritettävä laajakaistaverkkoympäristö. Oletuksena Pure Stream -asetus on kytketty pois päältä ja se on otettava käyttöön BRAVIA CORE -asetuksissa. BRAVIA CORE tarjoaa suoratoiston nopeudella 30 Mbps – 80 Mbps, kun käyttäjä ottaa Pure Streamin käyttöön. Käyttääkseen Pure Streamia nopeudella 30 Mbps, käyttäjällä on oltava vähintään 43 Mbps nopeus Wi-Fi-yhteyden kautta. Käyttääkseen korkealaatuista Pure Streamia, joka on saatavilla nopeudella 80 Mbps, käyttäjällä on oltava vähintään 115 Mbps nopeus Wi-Fi-yhteyden kautta. BRAVIA CORE valitsee automaattisesti parhaan bittinopeuden käytettävissä olevan Internetin nopeuden perusteella.

[10] HT-A7000 360 Spatial Sound Mapping ohjelmistopäivitys on saatavilla keväällä 2022.

[11] BRAVIA Acoustic Center Sync -tila toimii seuraavien mallien kanssa: Z9K-sarja, A95K-sarja, A90K-sarja, A80K-sarja, X95K-sarja, X90K-sarja, Z9J-sarja, A90J-sarja, A80J-sarja ja X95J-sarja. Tuotteiden saatavuus vaihtelee maittain.

[12] BRAVIA CAM -ominaisuudet (paitsi videokeskustelu) vaativat laiteohjelmistopäivityksen.

[13] BRAVIA CAM -ominaisuudet (paitsi videokeskustelu) vaativat laiteohjelmistopäivityksen.

[14] Ominaisuus vaatii tulevan laiteohjelmistopäivityksen.

[15] Ominaisuus vaatii tulevan laiteohjelmistopäivityksen. Vaatii BRAVIA CAM -lisälaitteen; myydään erikseen.

[16] Ominaisuus vaatii tulevan laiteohjelmistopäivityksen. Vaatii BRAVIA CAM -lisälaitteen, joka myydään erikseen.