SWPA 2022

Sony World Photography Awards 2022 -kilpailulanseeraus

14 kesäk., 2021

15. kertaa järjestettävä Sony World Photography Awards -kilpailu on nyt avoin kaikille, ja osallistua voi osoitteessa: www.worldphoto.org.

World Photography Organisation -järjestön luoma Sony World Photography Awards -kilpailu on arvovaltainen alan vaikuttajatapahtuma. Kilpailussa juhlitaan kuluvan vuoden parhaita nykyaikaisia valokuvateoksia. Palkitut valokuvateokset saavat valtavasti näkyvyyttä ja antavat valokuvaajille uusia mahdollisuuksia kaikkialla maailmassa. Sony tukee kilpailua auttaakseen valokuvauskulttuurin jatkuvaa kehittämistä antamalla maailmanlaajuisen alustan tämän päivän lahjakkuuksille.

Osallistuminen kilpailuun on täysin maksutonta. Alan johtavista vaikuttajistakoostuva paneeli arvioi valokuvaajien teokset anonyymisti.

Valokuvaajia eri puolilta maailmaa on pyydetty osallistumaan neljässä kilpailukategoriassa: Amattilais-luokka, jossa arvioidaan 5-10 kuvaa. Avoin-luokka, jossa arvioidaan yksittäinen paras kuva kymmenestä eri kuvauskategoriasta. Nuoriso-luokka, jossa arvioidaan nuoria 12–19-vuotiaita lahjakkuuksia. Opiskelija-luokassa arvioidaan opiskelijatöitä kaikkialta maailmasta. Lisäksi The National Awards program palkitsee paikallisia kuvauslahjakkuuksia.

VUODEN 2022 PALKINNOT JA MÄÄRÄAJAT

Sony World Photography Awards -kilpailuun voi osallistua 1. kesäkuuta 2021 alkaen. Tarkemmat kilpailuohjeet ja lisätietoa kilpailukategorioista voi lukea osoitteessa: www.worldphoto.org/sony-world-photography-awards.

Neljän kilpailukategorian osallistumismääräajat ovat:

Amattilaiset: 14. tammikuuta 2022, 13:00 GMT

Avoin: 7. tammikuuta 2022, 13.00 GMT

Opiskelijat: 30. marraskuuta 2021, 13:00 GMT

Nuorisokilpailu: Kuukausittaiset vaihtuvateemaiset kilpailuja järjestetään aikavälillä 1.6.–31.12.2020.

Kaikki ammattilais-, avoin-, nuoriso- ja opiskelijakilpailujen voittajat saavat palkinnoksi Sonyn digitaalikamerat. Lisäksi 25 000 dollarin (USD) käteispalkinto jaetaan vuoden valokuvaajalle ja 5000 dollaria (USD) avoimen luokan voittajavalokuvaajalle. Kaikki voittajat ja valittujen valokuvaajien teokset ovat esillä vuosittaisessa Sony World Photography Awards -näyttelyssä Lontoossa, minkä jälkeen ne kiertävät kansainvälisesti. Voittavat kuvateokset julkaistaan myös Awards-kirjassa.

Sony Corporation vastaa Entertainment, Technology & Services (ET&S) -liiketoiminnasta Sony Group -konsernissa. Sonyn visiona on jatkaa “Kandon ja Anshinin” välittämistä ihmisille ja yhteiskunnalle eri puolilla maailmaa teknologisten ratkaisujen keinoin. Sony luo tuotteita ja palveluita esimerkiksi kodin viihteen, äänentoiston, kuvantamisen ja matkaviestinnän toimialoilla.
Lisätietoja on osoitteessa www.sony.net

* japaninkielisten sanojen merkitys: Kando tarkoittaa tunnetta ja Anshinilla on useita merkityksiä, kuten mielenrauha, varmuus, luotettavuus ja luottamus.