Artikkelin tunniste : 00155222 / Viimeksi muokattu : 22.05.2019

Tarvitsen apua My Sony -tilini kanssa tai tuotteeni rekisteröinnissä My Sony -tiliin.


     

    Virheellinen sähköpostiosoite tai salasana

     

    Jokin merkki saattaa olla väärässä paikassa tai sähköpostiosoite voi olla väärä.

    • MySony on yhdistetty muihin Sony-tileihin, joita ovat esimerkiksi PlayStation Network, Sony Home Entertainment ja Xperia, ja voit kirjautua MySony-tilille muihin Sony-tileihin yhdistetyllä sähköpostiosoitteella.
       
    • Jos loit Sony-tilin aiemmin etkä vahvistanut sitä sähköpostitse määritetyn ajan (72 tuntia) kuluessa, et voit käyttää kyseistä tiliä. Tämä koskee kaikkia Sony-palveluja. Kirjaudu sisään vahvistamattomaan tiliin, lähetä aktivointi-/vahvistuslinkki uudelleen ja aktivoi tilisi sähköpostin kautta.

     

    Vaihe 2: Käytä Forgot my password (Unohtuiko salasana) -toimintoa

    Voit palauttaa salasanasi käyttämällä seuraavia menetelmiä:

    1. Anna rekisteröimäsi syntymäaika
    2. Vastaa suojauskysymykseen
    3. Mobiilivarmenne (Kaksivaiheisen varmennuksen käyttöönotto – linkki alla olevaan)

    Noudattamalla ohjeita saat linkin salasanan palauttamista varten. Jos et saanut sähköpostia, tarkista roskapostikansiosi.
    Jos viestiä ei löydy, kokeile linkin uudelleenlähetystä tai odota 24 tuntia ja yritä uudelleen.

    Huomautus: järjestelmä kehottaa sinua ottamaan yhteyttä tukeen heti, jos jokin menetelmistä epäonnistuu. Voit kuitenkin tästä huolimatta kokeilla muita menetelmiä.
     

    MySony-tilini on lukittu

    ”The maximum number of failed login attempts has been reached. To protect your security, your account will be locked for 120 minutes.” (Epäonnistuneiden sisäänkirjausyritysten enimmäismäärä on täyttynyt. Tilisi lukitaan turvallisuussyistä 120 minuutiksi.)

    Odota 120 minuuttia ja varmista, etteivät näppäimistösi Caps Lock- tai Num Lock -näppäimet ole käytössä. Ne vaikuttavat salasanan syöttämiseen.
    Voit myös palauttaa salasanasi Forgot your password (Unohtuiko salasana) -toiminnolla.

     

    Muutosten tekeminen MySony-tiliin

    Tilin tietojen (sähköposti, salasana ja osoite) muuttaminen

    • Kirjaudu My Sony -tiliisi.
    • Siirry kohtaan [My Account Details] (Oman tilin tiedot).
    • Jatka päivittämällä tarvittavat kentät.
       

    Haluan poistaa MySony-tilini

    Ikävä kuulla, että haluat poistaa tilisi, mutta voit halutessasi tehdä sen seuraavasti:

    • Kirjaudu My Sony -tiliisi.
    • Napsauta kohtaa [My Account Details] (Oman tilin tiedot).
    • Vieritä sivun alaosaan ja valitse [Remove account] (Poista tili).

     

    MySony-tilin yhdistäminen muiden Sony-palveluiden tileihin

    Jos sinulla on jo tili toisessa Sony-palvelussa, voit kirjautua MySony-palveluun kyseisen tilin tiedoilla. Näkyviin tulee viesti, jossa pyydetään sinua päivittämään tilisi. Sinun on mahdollisesti annettava lisätietoja päivittämistä varten. Kun olet luonut MySony-tilin, voit kirjautua sillä muihin Sony-palveluihin.

    Voit yhdistää seuraaviin Sony-konsernin verkkopalveluihin liittyvät tilisi:

    Sony Europen palvelut:

    • MySony
    • Sonyn yhteisö

    Muiden Sony-konsernin yhtiöiden palvelut:

    • Xperia Lounge
    • Xperia Store
    • SonyMobile.com
    • MyAccount
    • Developer World
    • PlayStation™ Network
    • PlayStation™ Plus
    • PlayStation™ Video
    • PlayStation™ Music
    • PlayStation™ Now
    • PlayStation™ Vue

     

    Kaksivaiheisen varmennuksen käyttöönotto

    1. Kirjaudu MySony-palveluun, valitse [My Account] (Oma tili) ja vieritä alas kohtaan [Change Other Security Details] (Muuta muita suojaustietoja).
    2. Valitse sivun alalaidassa [2 Step Verification] (Kaksivaiheinen varmennus) ja [Edit] (Muokkaa).
    3. Anna puhelinnumerosi.
    4. Lähetämme sinulle 6-numeroisen koodin, jolla voit aktivoida kaksivaiheisen varmennuksen.

    Varakoodit

    Jos et jostakin syystä voi vastaanottaa kaksivaiheisen varmennuksen koodia, voit kirjautua sisään varakoodien avulla. Saat kymmenen koodia, joista kutakin voit käyttää vain kerran.

     

    Miten toimin, jos en löydä tuotetta, jonka haluan rekisteröidä?

    1. Varmista ensimmäiseksi, että tuote, jonka haluat rekisteröidä, on Sony Electronics -tuote (TV-, äänentoisto- ja valokuvaustuotteet). Jos sinulla on Sonyn mobiililaite (Xperia) tai Sony Professional -tuote, kokeile seuraavia sivuja:
    1. Jos olet varma, että tuotteesi on Sony Electronics -tuote ja olet kirjoittanut tuotteen nimen mutta sitä ei löydy, yritä etsiä sitä avattavasta valikosta.
       
    2. Jos ostit tuotteen muualla kuin Euroopassa (esim. Aasia, Tyynenmeren alue, Amerikka), rekisteröi tuotteesi kyseisen alueen sivustossa. Euroopan ulkopuolelta ostettuja tuotteita ei tällä hetkellä voi rekisteröidä MySony-palveluun. Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa.
    1. Jos kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa eivät auta, tuotteesi saattaa puuttua tietokannastamme. Varmista tämä meiltä ottamalla yhteyttä.