Artikkelin tunniste : 00242414 / Viimeksi muokattu : 11.12.2023Tulosta

Puhelimeni ei käynnisty tai lataudu

    Jos puhelimesi ei vastaa, kun yrität käynnistää sitä, tai se ei lataudu, kokeile järjestyksessä seuraavia toimia.

    • Anna puhelimellesi tarpeeksi aikaa käynnistyä. Pidä virtapainiketta painettuna ja vapauta se, kun laite värisee. Saattaa kulua jopa 10 sekuntia, ennen kuin laite värisee.
    • Varmista, että laitteesi on ladattu. Jos akku on tyhjä, saattaa kulua jopa 30 minuuttia, ennen kuin laite reagoi lataukseen. Tällöin laitteen näyttö pysyy tummana, eikä siinä näy latauskuvaketta. Huomaa, että tyhjentyneen akun lataaminen täyteen voi kestää jopa 4 tuntia.
    • Jos laitteen lataamisessa on ongelmia, varmista, että käytät alkuperäistä Sony-laturia ja USB-kaapelia, joka on tarkoitettu laitteesi lataamiseen. Yritä ladata laitetta toisella USB-kaapelilla, joka on liitetty tietokoneen USB-porttiin. Jos laite alkaa ladata, se voi tarkoittaa, että laturi ei toimi oikein.
    • Jos laitteessasi on muistikortti, poista se ja käynnistä laite uudelleen. Jos muistikortin poistaminen ratkaisee ongelman, SD-kortti saattaa olla vaurioitunut. Siinä tapauksessa sinun on hankittava uusi SD-kortti laitteeseesi.
    • Voit pakottaa laitteen käynnistymään uudelleen tai sammumaan tilanteissa, joissa laite ei enää vastaa tai se ei käynnisty uudelleen normaalisti. Asetuksia tai henkilökohtaisia tietoja ei poisteta pakotetun uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
    • Katso yksityiskohtaiset tiedot puhelimen lataamisesta seuraavasta artikkelista: The art of charging: everything you need to know about phone battery life and charging [English] (Lataamisen taide: kaikki mitä sinun tulee tietää puhelimen akunkestosta ja lataamisesta [englanniksi]).

    Pakotettu uudelleenkäynnistys/sammuttaminen

    Laitteen pakotettu uudelleenkäynnistys tai sammuttaminen


    Käynnistä laite

    Laitteen käynnistäminen


    Kahden minuutin uudelleenkäynnistys

    • Jos pakotettu uudelleenkäynnistys ei ratkaise ongelmaa, kokeile kahden minuutin uudelleenkäynnistystä.

    Pakotettu kahden minuutin uudelleenkäynnistys

    • On suositeltavaa varmuuskopioida ja synkronoida tärkeät tiedot Google-tilille.
    • Nollaa laitteesi Xperia Companion -tietokonesovelluksen ohjelmiston korjauksen avulla. Huomaa, että kaikki laitteen sisäiseen muistiin tallennetut tiedot poistetaan ohjelmiston korjauksen yhteydessä. Ulkoiselle SD-kortille tallennettua sisältöä, kuten kuvia, videoita ja musiikkia, ei poisteta.

    Varmuuskopioi tiedot tietokoneelle

    Huomautus: Puhelimen on oltava päällä, jotta tiedot voidaan varmuuskopioida tietokoneelle.

    Tietojen varmuuskopiointi tietokoneelle


    Varmuuskopioi sovellukset, puhelimen asetukset ja puheluhistoria

    Huomautus: Puhelimen on oltava päällä, jotta sovellukset, puhelimen asetukset ja puheluhistoria voidaan varmuuskopioida

    Sovellusten, puhelimen asetusten ja puheluhistorian varmuuskopiointi ja synkronointi


    Ohjelmiston korjaus Xperia Companionin avulla

    TÄRKEÄÄ: Vuodesta 2019 alkaen julkaistujen Xperia-älypuhelinten sisältöä ei voi palauttaa Xperia Companionin avulla. Varmuuskopioi ja palauta sisältö Google Driven avulla.

    Laiteohjelmiston korjaus Xperia Companionin avulla


    Huomautus! Jos olet kokeillut edellä kuvattuja toimia eikä ongelma ratkennut, sinun täytyy ehkä varata korjaus.