Artikkelin tunniste : 00242626 / Viimeksi muokattu : 05.03.2020

Tietokone ei tunnista laitetta, kun se liitetään USB-kaapelilla

    Huomautus

    Jos laite kastuu, varmista, että USB-portti on kuivunut kokonaan, ennen kuin liität USB-kaapelin.

    Vihje

    Seuraavat vaiheet voivat olla erilaisia eri Android-versioissa. Katso, mikä Android-versio laitteessasi on, valitsemalla Settings (Asetukset) > About phone (Tietoja puhelimesta) > Android version (Android-versio). Jos Settings (Asetukset) -kohdassa ei näy About phone (Tietoja puhelimesta) -vaihtoehtoa, valitse System (Järjestelmä).

    • Varmista, että laitteen näyttö ei ole lukittu ja että laite on asetettu siirtämään tietoja.

     Laitteen asettaminen tiedonsiirtoa varten (Android 10/Android 9) 

     Laitteen asettaminen tiedonsiirtoa varten (Android 8) 

    • Varmista, että käytät laitteellesi tarkoitettua alkuperäistä Sonyn USB-kaapelia, joka on liitetty kunnolla laitteeseen ja tietokoneeseen.
    • Kokeile toista USB-kaapelia tai tietokoneen toista USB-porttia. Muista liittää laite suoraan tähän USB-porttiin. Älä käytä USB-keskitintä tai USB-jatkokaapelia.
    • Kokeile toista USB-kaapelia. Näin varmistat, että USB-kaapeli ei ole vaurioitunut.
    • Jos käytät Macia, varmista, että Xperia Companionin Mac OS -versio on asennettu tietokoneeseen. Mac-tietokoneet eivät tue MTP:tä, joka on tiedostonsiirrossa tietokoneen ja Android-laitteen välillä tarvittava laajennus.
    • Irrota laitteesi tietokoneesta ja tyhjennä mediatallennussovelluksen tiedot. Käynnistä laitteesi uudelleen ja liitä laite tietokoneeseen.

     Median tallennustilan sovellustietojen tyhjentäminen (Android 10) 

     Median tallennustilan sovellustietojen tyhjentäminen (Android 9) 

     Median tallennustilan sovellustietojen tyhjentäminen (Android 8) 

    • Jos laitteessa on muistikortti, sammuta laite, irrota muistikortti ja aseta muistikortti takaisin paikalleen. Käynnistä tietokone uudelleen. Käynnistä laite ja liitä laite uudelleen tietokoneeseen USB-kaapelilla.
    • Uudelleenkäynnistä laite ja tietokone.
    • Kokeile toista tietokonetta.
    • Jos käytät Windows N:ää tai Windows KN:ää, varmista, että olet ladannut tiedostonsiirtoon tarvittavan mediatoimintopaketin. Nämä Windows-versiot eivät tue MTP-tiedostonsiirtoa.
    • Laitteen päivittäminen varmistaa, että suorituskyky on optimaalinen ja viimeisimmät parannukset ovat käytettävissä.