Artikkelin tunniste : S700023929 / Viimeksi muokattu : 12.07.2018Tulosta

Xperia-tablettitietokoneeni ei muodosta yhteyttä langattomaan verkkoon

    Xperia-tablettitietokoneeni ei muodosta yhteyttä langattomaan verkkoon

    Jos Sony-tablettitietokone ei muodosta yhteyttä langattomaan verkkoon, noudata alla olevia ohjeita. 

    1. Tarkista tablettitietokoneen langattomat asetukset
      Huomaa: Tässä artikkelissa oletetaan, että langattoman verkon nimi, salasana ja suojaustyyppi tunnetaan, ja että verkko toimii moitteettomasti. Muut laitteet,  kuten älypuhelin tai kannettava tietokone, pitää voida yhdistää verkkoon.. Suositus on pitää langattoman verkon tiedot tallessa kirjallisena myöhempää käyttöä varten.
      1. Napauta kotinäytössä ST apps -painiketta Apps [Sovellukset] ja sitten WiFi-Checker [WiFI-verkon tarkistus].
      2. Napauta Test [Testaa] ja noudata näytön ohjeita.
        [Kuva: Wi-Fi Checker] [WiFI-verkon tarkistus]
      3. Ongelman ratkaisemiseen saatetaan tarvita useita testikertoja ja vianetsintävaiheita.
        Jos ehdotetuilla vianetsintävaiheilla ei tapahdu muutosta eikä ongelma korjaudu, siirry seuraavaan vaiheeseen.
    2. Tarkista tablettitietokoneen ja reitittimen välinen liitäntä.
      Huomaa: Välimatka ja esteet, kuten seinät, lattiat, ovet ja laitteet vaikuttavat langattoman laitteen toimintaan. Muut langattomat verkot voivat heikentää langatonta yhteyttä, varsinkin jos käytetään samoja kanavia. 
      1. Jos tablettitietokone muodostaa yhteyden langattomaan verkkoon ollessaan lähempänä reititintä mutta ei ollessaan kauempana, ratkaisua ei löydy tablettitietokoneen asetuksista eikä tämä artikkeli käsittele niitä ongelmia. Suositus on testata käyttämällä muita langattomia kanavia ja tarkistaa reitittimen antennin kokoonpano ja sijoituspaikka. Katso lisätietoja reitittimen käyttöohjeesta.
      2. Jos tablettitietokoneesi ei edelleenkään yhdistä reitittimeen, vaikka se on reitittimen vieressä, siirry seuraavaan vaiheeseen.
    3. Tarkista käyttääkö reititin MAC-osoitteen suodatusta.
      Huomaa: MAC-osoitteen suodatus käyttää verkkosovittimen laiteosoitetta käytön sallimisessa tai estämisessä. Tämä on määritetty reitittimesi konfigurointipaneelissa.
      1. Jos olet aiemmin liittänyt toisen langattoman laitteen tai antanut ystäviesi käyttää langatonta verkkoa ilman muutoksia reitittimen määrityksiin, voidaan olettaa ettei MAC-osoitteen suodatusta käytetä, joten siirry vaiheeseen D.
      2. Jollet ole varma, katso reitittimesi käyttöohjeista lisätietoja ja käytä tässä olevia tietoja varmistamaan joko ettei MAC-osoitteen suodatusta käytetä, ottamaan sen pois käytöstä tai lisäämään tablettitietokoneen sallittujen laitteiden luetteloon. Löydät tablettitietokoneen MAC-osoitteen napsauttamalla Apps [Sovellukset], Settings [Asetukset], About tablet [Tietoja tablettitietokoneesta] ja sitten Status [Tila]. Ponnahdusikkuna avautuu, selaa alaspäin, jotta näet Wi-Fin MAC-osoitteen.
    4. Tarkista käyttääkö Sony-tablettitietokoneesi uusinta järjestelmäpäivitystä.
      1. Napauta Apps [Sovellukset], Settings [Asetukset] ja sitten About tablet [Tietoja tablettitietokoneesta].
      2. Napauta System Update [Järjestelmäpäivitys].
      3. Jos tablettitietokoneessa on vanhempi järjestelmäversio, päivitä se uusimpaan versioon.
        Huomautuksia: 
        • Päivitysohjeet on annettu tällä sivustolla mallisi päivitysvälilehtiosassa.
        • Jos langattoman verkon yhteys ei toimi luotettavasti, vaikka olet lähempänä reititintä, käytä verkkoa toisessa sijainnissa päivityksen suorittamiseen.
    5. Nollaa Wi-Fi-moduuli
      1. Napauta kotinäytössä Apps [Sovellukset] ja sitten Settings [Asetukset].
      2. Ota Wi-Fi pois käytöstä napauttamalla kytkintä kohdan Wi-Fi vieressä.
        Huomaa: "ON' merkitsee, että Wi-Fi on käytössä.
      3. Pidä virtapainiketta painettuna noin 3 sekunnin ajan.
      4. Kun sammuttamisen vahvistusnäyttö tulee näkyviin,  napauta OK.
      5. Odota tablettitietokone on sammunut ja paina sitten uudelleen virtapainiketta.
      6. Kun tablettitietokone on käynnistynyt, napauta Apps [Sovellukset] ja sitten  Settings [Asetukset].
      7. Ota Wi-Fi pois käyttöön napauttamalla kytkintä kohdan Wi-Fi vieressä.
      8. Jos tablettitietokoneesi ei edelleenkään yhdistä langattomaan verkkoon, siirry seuraavaan vaiheeseen.
    6. Nollaa tablettitietokone
      1. Pidä tablettitietokoneen ollessa päällä virtapainiketta painettuna 10 sekunnin ajan.
      2. Paina virtapainiketta uudelleen ja odota kunnes tablettitietokone on käynnistynyt uudelleen.
      3. Jos tablettitietokoneesi ei edelleenkään yhdistä langattomaan verkkoon, siirry seuraavaan vaiheeseen.
    7. Tee tehdasasetuksiin palautus
      Huomaa: tehdasasetusten palautus poistaa kaikki sovellukset ja niiden tiedot, mukaan lukien langattoman verkon asetukset, Google- ja sähköpostitilien tiedot ja selaimen kirjanmerkit. Voit asentaa sovellukset uudelleen Android-myymälästä tehdasasetusten palauttamisen jälkeen.
      1. Napauta kotinäytössä Apps [Sovellukset] ja sitten Settings [Asetukset].
      2. Napauta omien asetusten osassa  Backup & reset [Varmuuskopioi palautus].
      3. Napauta Factory data reset [Tehdasasetusten palautus].
      4. Jatka napauttamalla Reset tablet [Nollaa tablettitietokone].
      5. Vahvista ymmärtäväsi, että kaikki tiedot poistetaan napauttamalla Erase everything [Tyhjennä kaikki].
      6. Tablettitietokone sammuu muutaman minuutin kuluttua.
      7. Noudata käynnistysapuohjelman ohjeita, langattoman verkon asetukset mukaan lukien.
      8. Testaa voitko nyt muodostaa yhteyden langattomaan verkkoon tablettitietokoneella.
      9. Jos ongelma ei ratkea tälläkään keinolla, laite on ehkä toimitettava huoltoon korjattavaksi.
        Ota meihin yhteyttä tällä sivulla olevilla yhteystiedoilla.